I boken "Museum Texts" undersøker Louise Ravelli hvordan museer kommuniserer og stiller viktige spørsmål som er sentrale for studiet av museumskommunikasjon. Hun presenterer en rekke rammeverk som gir en dypere forståelse av de komplekse kommunikasjonsprosessene i museene. Hvilket nivå av kompleksitet er passende for en skriftlig etikett? Hvordan påvirker språklige valg forholdet til besøkende? Finnes det en korrekt måte å presentere et bestemt innhold på? Hvordan bidrar designpraksiser til de overordnede meningene som skapes? Disse rammeverkene forbedrer vår evne til kritisk å analysere og forstå tekstene i museene, både når det gjelder konvensjonelle skriftlige tekster og i en utvidet forstand der hele museet opererer som en kommunikativ tekst. Med et bredt spekter av eksempler argumenterer Ravelli for at kommunikasjon er fundamentalt for hva et museum er, hvem det relaterer seg til, og hva det står for. Boken er en uvurderlig veiledning for både studenter innen museumsvitenskap og kommunikasjon, samt fagpersoner i feltet.