TAYLOR & FRANCIS LTD

Museums as Agents for Social Change

Museums as Agents for Social Change

Produktbeskrivelse

Boken "Museums as Agents for Social Change" er den første omfattende teksten som undersøker museumspraksis i en avkolonialisert kontekst, og går utover de kjente rollene knyttet til innsamling og presentasjon av objekter. Gjennom studier av Mutare-museet, et regionmuseum i Øst-Zimbabwe, analyserer denne boken hvordan museer med arvet koloniale legacies tilpasser seg sine nye omgivelser. Den gir en grundig utforskning av Mutare-museets aktivisme i møtet med aktuelle sosiale og økonomiske spørsmål som påvirker lokalsamfunnet. Forfatterne Chipangura og Mataga viser hvordan nye former for involvering blir benyttet for å tiltrekke seg nye publikum, samtidig som de tar opp utfordringer knyttet til økonomisk livsgrunnlag, fattigdom, fordrivelse, klimaendringer og utdanning. Gjennom illustrasjoner av nylige programmer som har bidratt til å repositionere Mutare-museet som en dekolonial agent for sosial endring og som en viktig samfunnsinstitusjon, viser boken også hvordan andre museer kan heve seg over den koloniale besettelsen av innsamling.

Prishistorikk

Lavest
245 KR
Høyest
255 KR
Gjennomsnitt
250 KR
Median
250 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke TAYLOR & FRANCIS LTD
Navn Museums as Agents for Social Change
GTIN/EAN/ISBN 9781032019161
Kategorier Bøker