Digital mediers innflytelse på kulturarvsektoren har vært både omfattende og dyptgripende. I dag er museene avhengige av ny teknologi for å forvalte samlingene sine, og de samler både digitale og materielle objekter. Ny media er integrert i utstillingsrommene, og museenes aktivitet på nettet er like viktig som deres fysiske tilstedeværelse. Begrepet 'digital arv' eksisterer imidlertid ikke på ett enkelt sted; dets bevisgrunnlag er komplekst, mangfoldig og distribuerte, med innhold tilgjengelig gjennom flere kanaler, ulike medier, på mange steder, og i forskjellige sjangre. Denne samlingen, som består av mer enn førti kapitler skrevet av omlag femti forfattere og medforfattere fra hele verden, tar sikte på å belyse denne spredningen av materiale og praksis. Med over tyve års erfaring innen museumspraksis og forskning fungerer denne boken som en aggregat som selektivt henter innhold fra et notorisk distribuert nettverk av ressurser. Verket er delt inn i flere seksjoner, hver med sitt fokus på ulike aspekter av digitalt engasjement i museer.