Boken "Narrating Chinese Youth Mobilities" markerer en banebrytende tilnærming til å innføre verksteder for Digital Storytelling blant unge, både i Kina og internasjonalt. Denne innovative praksisen, som har sin opprinnelse for nesten tre tiår siden, har fått stor aksept fra offentlige institusjoner, forkjempere og forskere som en metode for mediedemokratisering. Den gir ikke-profesjonelle muligheten til å bidra aktivt til medielandskapet. Studien tar utgangspunkt i data fra ti verksteder med kinesiske unge migranter i Australia og Kina, og utforsker i hvilken grad deltakelsen i Digital Storytelling fungerer som et uttrykk for medborgerskap i både hjemlandet og i mottakersamfunn. Funnene avdekker at disse unges digitale selvuttrykk skaper "alternative historier" som utfordrer etablerte oppfatninger om sted, mobilitet, utdanning og språk. Boken gir dype innsikter i erfaringene til unge utdanningsmigranter gjennom en bunnen-opp perspektiv på autobiografiske fortellinger.