New Approaches to Decolonizing Fashion History and Period Styles
Produktbeskrivelse
Boken «New Approaches to Decolonizing Fashion History and Period Styles: Re-Fashioning Pedagogies» presenterer en rekke inkluderende og globale metoder for undervisning i kostyme- og moteshistorie. I løpet av de siste årene har kostymedesignere, teknikere og historikere begynt å revurdere hvordan de underviser i disse fagene, og erkjenner behovet for å inkludere et bredere, globalt perspektiv i diskusjonen. Denne boken samler pedagogiske strategier med fokus på lett tilgjengelige ressurser, aktiviteter og vurderingskriterier, og tilbyr ulike tilnærminger til omstrukturering av kursene. Hvert kapittel inkluderer en kursbeskrivelse, sylabuskalender, kursmål samt læringsutbytte, i tillegg til eksempler på aktiviteter fra instruktører over hele landet som har implementert betydelige endringer i sitt undervisningsopplegg. Gjennom en kombinasjon av personlige fortellinger, praktiske eksempler fra deres arbeid, relevante litteraturlister og studentrespons, foreslår bidragsyterne flere tilnærminger for å skape en mer inkluderende undervisning i motehistorie.