Problem-basert læring (PBL) er en pedagogisk tilnærming som har potensialet til å skape dynamiske og aktive læringsmiljøer innen høyere utdanning. Både erfarne PBL-praktikere og nykommere på området opplever imidlertid ofte behov for veiledning i hvordan man kan engasjere og stimulere et PBL-læreplan. Boken "New Approaches to Problem-based Learning: Revitalising your Practice in Higher Education" gir denne veiledningen fra ulike, komplementære perspektiver. Ledende praktikere innen feltet, samt nye stemmer i PBL-undervisningen, har samarbeidet for å produsere denne teksten. Hvert kapittel inneholder praktiske og erfaringsbaserte beskrivelser av problemstillinger og ideer knyttet til PBL, samt et solid teoretisk og evidensbasert grunnlag. Enten du er en erfaren PBL-praktiker eller helt ny til prosessene og prinsippene i PBL, vil denne boken hjelpe deg å revitalisere og berike din praksis, samt forbedre læringsopplevelsen i ulike sammenhenger innen høyere utdanning.