«New Media, Old Media» er en omfattende antologi som samler både originale og klassiske essays, og utforsker spenningsforholdet mellom gamle og nye medier i en digital kultur. I denne boken stiller ledende internasjonale medieforskere og kulturelle teoretikere spørsmål ved nye medier som internett, digital video og MP3-er, i lys av tidligere medier som fjernsyn, film, fotografi og trykt materiale. Essayene gir nye målestokker for vurdering av de politiske, sosiale og etiske påstandene som reises om den digitale tidsalderen. Med et sterkt fokus på historisk forskning og teoretisk innovasjon, antyder de at i møte med digital programmerbarhet, kan tilsynelatende glemte øyeblikk fra historien om medier vi ofte kaller gamle, bli gjenoppdaget og transformert. Boken tar for seg en rekke emner på en provokativ måte, inkludert nettsteder, webkameraer, oppgangen og fallet av dotcom-mania, internettjournalistikk, åpen kildekode-bevegelsen og datavirus. «New Media, Old Media» er en grunnleggende tekst for både allmennheten, studenter og forskere innen feltet nye medier.