Occupational Therapy for Children with DME or Twice Exceptionality
Produktbeskrivelse
Barn med høyt læringspotensial eller begavelse har en bemerkelsesverdig evne til å utmerke seg. Likevel kan disse barna oppleve utfordringer når det gjelder å delta i hverdagslivet på grunn av ulike behov som ofte blir misforstått, oversett eller ikke tilstrekkelig adressert. Dette kan føre til underprestasjon og deretter lav selvfølelse. Barneergoterapeuter er ofte best rustet til å imøtekomme disse behovene. Boken presenterer en praktisk ressurs med DME-C-tilnærmingen, en grundig testet metode som tar sikte på å hjelpe barn med utfordringer relatert til deres høye læringspotensial, samt sanseprosesseringsforskjeller, uhensiktsmessige tankemønstre og selvregulering. Denne tilnærmingen bygger på kjernen i ergoterapi, hvor det tas hensyn til hele barnets profil. Boken tilpasser seg de unike profilene til barn med duale eller flere unntak (DME) eller to-ganger unntak (2e), og veileder terapeuter mot en styrkebasert tilnærming som oppnår gode resultater.