I boken "Omni-Channel Retail and the Supply Chain" tar Paul Myerson for seg de omfattende endringene i detaljhandelen som følge av fremveksten av digital teknologi. Tidene hvor man besøkte lokale varehus for å se på alternativer og foreta kjøp, fremstår nå som nostalgiske. Internett, smarttelefoner, sosiale medier og de mange andre teknologiene har revolusjonert måten både forbrukere og bedrifter kan undersøke, evaluere og kjøpe produkter på nettet, og tilbyr et stadig større utvalg av leveringsalternativer. Myerson utforsker fenomenet 'omni-channel' markedsføring, hvor kundene interagerer med selskaper gjennom en rekke kanaler, både i fysiske butikker og via nettplattformer og mobilapper. Denne utviklingen setter forsyningskjeden i fokus, ettersom forbrukerne i økende grad krever mulighet for å søke, kjøpe og returnere varer gjennom forskjellige kanaler, i motsetning til alene å bruke den tradisjonelle 'fysiske butikken'. For å oppnå høy kundeservice samtidig som man forblir lønnsom, er det avgjørende med sanntidsinnsyn i varelageret gjennom hele forsyningskjeden.