On Study: Giorgio Agamben and educational potentiality
Produktbeskrivelse
I en utdanningslandskap preget av standardiserte tester, læringsdiskurser og presset om å lykkes, hvilken plass og tid gjenstår for studier? I boka "On Study: Giorgio Agamben and educational potentiality" presenterer Tyson E. Lewis en argumentasjon for at studier er en særegen pedagogisk opplevelse, med egne tidsmessige, romlige, metodologiske, estetiske og fenomenologiske dimensjoner. Mens læring innebærer realiseringen av en students 'potensial' i kjente og målbare former, fokuserer studier på opplevelsen av potensiell kapasitet, fri fra forutsigbare utfall. Studier avbryter den tradisjonelle logikken bak læring og åpner opp for en ny form for utdanningsfrihet. Ved å trekke på arbeidet til den italienske filosofen og kritiske teoretikeren Giorgio Agamben, leverer Lewis en konseptuell og poetisk rik beskrivelse av sammenhengene mellom potensialitet, frihet og studier. Gjennom en kombinasjon av pedagogisk kritikk, fenomenologisk beskrivelse og ontologisk analyse, utforsker boka dyptgående de filosofiske aspektene av studering som en vei til økt mulighetsrom innen utdanning.