Med økt tilgang til høyhastighetsbredbånd og 4G, samt en økning i eierskapet av smarttelefoner, nettbrett og internettforbundne TV-apparater, har internett begynt å konkurrere med og transformere TV-ens rolle. Boken 'Online TV' av Catherine Johnson argumenterer for at disse endringene legger til rette for en ny internett-era som utfordrer det språket og de begrepene vi bruker for å beskrive TV som et medium. Gjennom en omfattende analyse presenterer Johnson en rekke konseptuelle rammer som har som mål å gi oss et klarere språk for å analysere endringene i TV-landskapet i den digitale tidsalderen og belyse maktdynamikken i den online TV-industrien. Boken går fra å gi definisjoner av online TV og industrien, til å undersøke hvordan teknologi, rettigheter, brukergrensesnitt og algoritmer brukes for å kontrollere og begrense tilgangen til audiovisuelt innhold. 'Online TV' er en aktuell intervensjon i debattene om dagens internett- og TV-kulturer. En must-read for alle som ønsker å forstå de transformative kreftene som former medielandskapet.