Organizational Listening for Strategic Communication
Produktbeskrivelse
Boken "Organizational Listening for Strategic Communication" presenterer lytting som et essensielt verktøy for å styrke forholdet mellom organisasjoner og deres publikum, samt mellom organisasjoner og ansatte. Med teoretiske og praktiske innsikter gir denne boken en grundig forståelse av hvordan lytting kan anvendes i ulike strategiske kommunikasjonskontekster. Kapitlene, skrevet av en mangfoldig samling av kommunikasjonseksperter og akademikere fra hele verden, inneholder originalforskning og case-studier som belyser bruken av lytting i strategisk kommunikasjon innenfor bedriftssektoren, offentlige institusjoner og ideelle organisasjoner. Boken dekker viktige temaer som anvendelse av kunstig intelligens og sosiale medier, aktivisme, sosial rettferdighet og etiske spørsmål, i tillegg til å fremme mangfold, likestilling og inkludering både innad i organisasjoner og i samfunnet for øvrig. Hver kapittel avslutter med praktiske anbefalinger for strategisk kommunikasjonspraksis. Denne boken vil være av stor interesse for forskere og viderekomne studenter innen PR, strategisk kommunikasjon, organisasjonskommunikasjon og lytting.