Organizational Psychology of Mergers and Acquisitions
Produktbeskrivelse
Boken "Organizational Psychology of Mergers and Acquisitions" gir en omfattende innsikt i hvordan man kan forstå, empatisere med og ivareta velferdet til ansatte som står overfor fusjoner og oppkjøp. Denne boka tilbyr en moderne gjennomgang av ulike temaer innen psykologifeltet, inkludert psykobiologi, nevrovitenskap, sosialpsykologi, mellommenneskelige relasjoner og organisasjonspsykologi. Den diskuterer årsakene til at mange ansatte opplever fusjoner og oppkjøp som skremmende eller truende, og hvorfor negative følelser ofte er til stede. Forfatteren undersøker også den psykobiologiske innvirkningen av slike hendelser og presenterer et nytt verktøy for å vurdere ansattes følelsesmessige responser. Leseren vil lære hva som kjennetegner god ledelse, med tanke på betydningen av karisma, personlighet, kontekst og evner til informasjonsbehandling. Boken tar også opp viktige spørsmål relatert til organisasjonslæring og relevansen av arbeidshelse og sikkerhet i forbindelse med due diligence ved fusjoner og oppkjøp, gjennom praktiske casestudier.