I kjølvannet av suksessen med "Learning Outside the Classroom" fra 2012, presenterer "Outdoor Learning Across the Curriculum" en grundigere tilnærming til hvordan vel gjennomtenkte utendørs læringsopplevelser kan berike barns og unges akademiske utvikling samt deres helse og velvære. Boken gir både teori og praktiske verktøy som gjør det mulig for både nyutdannede og erfarne lærere i grunnskolen og videregående skole å implementere meningsfylte utendørs læringsmuligheter i sine daglige undervisningsaktiviteter, uavhengig av undervisningsmiljø og mangfoldige elevgrupper. Seks kapitler fra den tidligere boken er omarbeidet, to kapitler er helt revitalisert, og fire kapitler er helt nye. Tematikken for utvikling av læring og undervisning utendørs omfatter: * Inkluderende utdanningsdesign * Læring for bærekraft * Samfunnsbasert læring * Elevers nysgjerrighet og undring * Bevisføring av læring * Utvikling av en helhetlig skoletilnærming * Stedsresponsiv utdanning * Integrering av digitale verktøy.