Det paranormale har for alvor blitt en del av mainstream-kulturen. Troen på overnaturlige fenomener øker, med nesten halvparten av befolkningen i Storbritannia og to tredjedeler av amerikanerne som sier de tror på ekstrasensoriske oppfatninger og spøkelser. Psykiske magasiner som Spirit og Destiny, TV-serier som Fringe, Ghost Whisperer og Most Haunted, spøkelsescamere, og e-poltergeister - også bestselgende bøker om sinn, kropp og sjel, samt illusjonister som Derren Brown - har alle beveget seg fra det marginale til å bli sentrale elementer i populærkulturen, der tro og skepsis potensielt kan generere inntekter. "Paranormal Media" gir en unik og tidsriktig utforskning av det ekstraordinære, uforklarlige og overnaturlige innen populærkulturen. Forfatterne tar et blikk på uvanlige steder for å forstå dette fenomenet. Tidlige åndelige former som magiske lanterneshow og åndelige fotografier blir gjenoppfunnet i jakten på ekstraordinære opplevelser gjennom reality-TV, spøkelsesturisme og live-show. Gjennom en etnografisk tilnærming til populærkulturen og en kritisk analyse av sosiale og kulturelle aspekter, åpner boken opp for en dypere forståelse av vår tid og de mystiske opplevelsene som preger den.