Boken "Performance Making: a pedagogy for precarious times" undersøker hvordan performativ kunst har utviklet seg som en selvstendig kunstform, og hvilken rolle den spiller i dagens samfunn. Med over 40 års erfaring som kunstner og akademiker, utforsker Anna Furse hvordan praktiseringen av performance er genuint tverrfaglig, og presenterer en spesifikk tilnærming til kreativ og kritisk praksis. I kapitlene blir temaer som den neoliberale vendingens innvirkning på kultur, historien bak sjangeren innen Performance Studies, samt de underliggende politiske og kulturelle budskapene i performance, belyst. Furse argumenterer for at performance er både uavhengig og nødvendig, og hun tar for seg bredere filosofiske og kritiske teoretiske perspektiver som kan fremme innovasjon innen feltet. Videre utforsker hun sentrale prinsipper i skapelsen av levende verk, inkludert rom, sted, scenografi, kropp, samarbeid og komposisjon. Hver av bokens kapitler tilbyr dyptgående analyser og refleksjoner som er relevante for både dagens kreative landskap og høyere utdanning.