I boken 'Performative Approaches in Arts Education' utforsker forskere, kunstnere og praktikere fra filosofi og kunst hva performative tilnærminger kan tilføre kunstutdanning i det 21. århundre. Bidragsyterne presenterer nye perspektiver på læring som gir et sentralt internasjonalt blikk på utviklingen av et paradigme der kunstnerens, lærerens og forskerens undervisningsmetoder veves sammen med innholdet, og hvor menneskelig handlekraft sammenfletter seg med ikke-menneskelig materie. Boken tar for seg viktige problemstillinger knyttet til både undervisning og læring innen kunst, og engasjerer seg i debatter om verdien av meningsskaping i den kunstneriske prosessen. Den undersøker hvordan sosial etikk kan veilede performative tilnærminger og hvilke endringer i utdanningen disse tilnærmingene kan medføre. 'Performative Approaches in Arts Education' vil være av stor interesse for akademikere, forskere og masterstudenter innen kunstutdanning, utdanningsfilosofi og forskningsmetoder i utdanning. Den vil også appellere til lærere og andre som er involvert i utdanningsfeltet.