Kevin Korsyn er en anerkjent musikkteoretiker, musikkolog og pedagog som har undervist ved University of Michigan siden 1992. Han har publisert omfattende og innflytelsesrikt innen flere områder, inkludert studier av Beethoven og Brahms, kromatisk tonalitet, disiplinaritet og metateori, musikkens historie og hermeneutikk, poststrukturalisme (som dekonstruksjon og intertekstualitet) samt Schenkeriansk teori og analyse. På grunn av omfanget og kvaliteten på sitt publiserte arbeid, samt hans arv som pedagog, har Korsyn hatt en dyp innflytelse på musikkteoriens felt, i tillegg til relaterte områder som historisk musikkologi og estetikk. Boken, som er en festskrift for Korsyn, inneholder essays som samler seg rundt hans mange akademiske fokuser. I samlingen finnes ikke bare kjente musikkteoretiske emner som kromatisme, form, Schenker og tekst-musikk-relationer, men også ulike tverrfaglige temaer som dekonstruksjon, studier av funksjonshemming og tysk idealisme.