Denne samlingen presenterer et innovativt analytisk rammeverk for kunnskapskommunikasjon, som kombinerer innsikter fra en rekke profesjonelle settinger. Boken viser hvordan en tverrfaglig tilnærming kan fremme en ny forståelse av kunnskap som vektlegger konstruktivistiske og kognitivistiske perspektiver. Volumet har som mål å trekke forbindelser mellom de tradisjonelt disparate studiene av kunnskapskommunikasjon fra ulike disipliner. Kunnskapskommunikasjon defineres her som kommunikasjon av faglig kunnskap mellom eksperter innen samme disiplin, eksperter fra ulike disipliner, eller ikke-eksperter som ønsker å utvikle ekspertkunnskap. Samlingen inkluderer bidrag fra forskere innen språkvitenskap, bedriftskommunikasjon og sosiologi, og tar for seg forskjellige profesjonelle miljøer. Kapitlene fokuserer på en av tre sentrale aspekter ved kommunikasjon av ekspertkunnskap: den tekstlige representasjonen av interaksjonen, rollene og relasjonene mellom de involverte parter, samt konteksten der tekstene og kommunikasjonen finner sted.