Phenomenology and Educational Theory in Conversation
Produktbeskrivelse
Boken "Phenomenology and Educational Theory in Conversation" reiser en kritikk av den abstrakte og tekniske forståelsen av utdanning. Den oppfordrer leseren til å anerkjenne betydningen av relasjoner, intersubjektivitet og det å være annerledes for å forny og gjenvinne utdanningsprosjektet. Utdanning blir her sett på som en eksistensiell og relasjonell aktivitet, som tar utgangspunkt i felles menneskelige bekymringer. Gjennom en alternativ språklig tilnærming, avdekker boken og utfordrer de humanistiske møtene som ofte forsvinner i skyggen av en neoliberal agenda. Forfatterne av boken, som inkluderer ledende fenomenologer og utdanningsteoretikere, gir innsikter som er dypt forankret i hverdagen til både lærere og studenter. De tilbyr et annet språk for å forstå utdanning, som står i kontrast til den objektiviserende og instrumentelle terminologien som ofte dominerer neoliberalismen. "Phenomenology and Educational Theory in Conversation" vil være av stor interesse for akademikere, forskere og masterstudenter innen pedagogikk, fenomenologi, utdanningsteori og progressiv utdanning.