Fenomenologi er en filosofisk tilnærming som fokuserer på bevissthet og subjektiv erfaring. I de senere år har denne tilnærmingen fått økt betydning innen samfunnsvitenskapelig forskning på sport, og den spiller en sentral rolle i det fremvoksende begrepet fysisk kompetanse. Denne boken er den første som gir en filosofisk grundig undersøkelse av fenomenologiske perspektiver på pedagogikk i kroppsøving. Forfatteren argumenterer for at fenomenologi gir en spesielt interessant teoretisk tilnærming til kroppsøvingsundervisning, gitt den nære, kroppslige relasjonen mellom kunnskapsobjektet (handlingene, aktivitetene og bevegelsespraksisene) og den som erfarer (eleven). Gjennom å trekke på arbeidet til sentrale fenomenologiske tenkere, samt utforske implikasjonene av deres arbeid for undervisningspraksis, bidrar boken til å kaste lys over viktige begreper innen kroppsøving, som praktisk kunnskap, ferdighetsoppnåelse, erfaring og etikk. Dette er en fascinerende lesning.