Philosophy of Education in Dialogue between East and West
Produktbeskrivelse
Denne redigerte boken åpner for en dialog om teorier og filosofier innen utdanning mellom Øst og Vest i en tid preget av globalisering. Betydelig forskning har blitt viet til diskusjonen av ideene til vestlige teoretikere som Platon, Aristoteles, Locke, Rousseau, Kant, Fröbel, Herbert, Dewey og Piaget, hvis tanker har hatt en enorm innvirkning på japanske utdanningspraksiser. I tillegg har samfunnet i det 21. århundre fremmet internasjonal akademisk standardisering av kunnskap, ferdigheter og kompetanser for en kunnskapsbasert økonomi, noe som har ført til betydelige fremskritt innen utdanningsutvikling knyttet til globalisering. På den annen side har Øst-Asia bevart sine egne unike innsikter og perspektiver som ikke kan forstås utelukkende gjennom vestlige utdanningsfilosofier. Bidragsyterne i dette volumet gir leseren innsikt i hvordan japanske og østasiatiske teorier og filosofier for utdanning møtes med de fra vest, ved å ta opp både brennhete og kontroversielle temaer.