Denne nyskapende boken utforsker mikro-nivå merkingen av nabolag og utviklingen av distinkte lokale identiteter. Den setter fokus på litteraturen om stedmerking på nabolagsnivå og vurderer hva de essensielle komponentene i et nabolagsmerke kan være. Gjennom omfattende intervjuer med sentrale aktører i USA, som offentlige tjenestemenn, eiendomsmeglere, fagfolk innen økonomisk utvikling, byplanleggere og innbyggere i nabolag, kartlegger boken de sentrale temaene tilhørighet, samfunn, identitet, nostalgi, idealisme og rekreasjon. Avslutningsvis presenteres en foreslått definisjon av nabolagsmerker og merkestrategier som interessenter kan benytte for å promotere og markedsføre sine nabolag – eller for å unngå merking helt og holdent. Boken representerer et nyttig bidrag til litteraturen om stedmerking og destinasjonsledelse ved å gå utover de dominerende makro-nivå fortellingene. Den vil være av stor interesse for forskere og praktikere innenfor feltet.