Prosessdrama har nå fått en solid plass internasjonalt som en kraftfull og dynamisk pedagogisk tilnærming. Denne boken gir en klar og tilgjengelig trinn-for-trinn-guide til planleggingen av prosessdrama. Den bygger på teoretiske rammer og illustrerer praksis, hvor den identifiserer og forklarer prinsippene for planlegging, samt hvordan disse kan anvendes på tvers av aldersgrupper og læreplaner. Med et solid grunnlag i forfatternes omfattende praktiske erfaring og forskning, gir boka eksempler som utvikles og følges gjennom hvert kapittel, og viser hvordan og hvorfor lærernes planleggingsbeslutninger ble tatt. Den andre utgaven inneholder: * Et bredere utvalg av eksempler som illustrerer planleggingsprinsippene i praksis * To helt nye kapitler: det første omhandler planlegging for mangfoldige læringsgrupper, mens det andre tar leseren videre fra forhåndsplanlegging til den spontane planleggingen som kreves når dramaforløpet utfolder seg. * Nytt materiale er innlemmet for å gjenspeile den nyeste forståelsen av hvordan læring skjer.