Play in Creative Problem-solving for Planners and Architects
Produktbeskrivelse
I boken 'Play in Creative Problem-solving for Planners and Architects' blir begrepet 'lek' definert, utforsket og demonstrert som en avgjørende katalysator i prosesser for kreativ problemløsning. Boken belyser den nåværende psykologiske forskningen på lek og kreativ problemløsning, og undersøker hvordan disse to elementene må integreres. For studenter og fagfolk fremheves bruken av lek i kreative virksomheter, samt hvilken rolle lek spiller i å skille mellom lineære og kreative tilnærminger til problemløsning. Lek blir grundig utforsket i forhold til sine elementer (verktøy, ferdigheter, miljø), karakteristikker (en fri aktivitet uten feil) og holdninger i forhold til den kreative prosessen, med fokus på bydesign, planlegging, arkitektur og landskapsarkitektur. Boken gjenoppretter den helhetlige tankegangen om lek som en metode for objektlæring, for å tilby designere og planleggere alternative måter å tenke design på, og utfordrer den overdrevent høye bruken av digitale teknologier.