Denne boken analyserer fenomenet med digitalt formidlet eiendom og undersøker hvordan dette utfordrer grensene mellom menneskelige og ikke-menneskelige aktører. Den adresserer den stadig mer flytende grensen mellom personlighet og eiendom i digitaliserte omgivelser og vurderer hvordan den økte varegjøringen av kunnskap avdekker et brudd i det liberale konseptet om den eiendomsbesittende, frie personen. Gjennom engasjement med den nyeste forskningen innen posthumanistisk og ny materialistisk teori, demonstrerer den hvordan eiendom som begrep, samt som et middel for kontroll, fundamentalt endres under avansert kapitalisme. Slike endringer kjemper med hvordan data, som et objekt for varegjøring, hentes ut fra menneskelige aktiviteter, men også brukes direkte til å påvirke og kontrollere – eller «nudge» – mennesker følelsesmessig. Boken tar for seg et mangfold av menneskelige engasjementer med digitale plattformer og kodede arkitekturer, samt sirkulasjonen av følelser gjennom praksiser med kunstig intelligens som brukes til å forme atferd.