Denne boken analyserer fenomenet med digitalt formidlet eiendom og vurderer hvordan dette kompliserer grensene mellom menneskelige og ikke-menneskelige aktører. Boken tar for seg den stadig mer flytende grensen mellom personlighet og eiendom i digitaliserte sammenhenger, og hvordan den økte kommersialiseringen av kunnskap synliggjør en brudd i det liberale konseptet om eiendomseiende, frie individer. Ved å engasjere seg med den nyeste forskningen innen posthumanistisk og ny materialistisk teori, demonstrerer den hvordan eiendom som et begrep, samt et middel for kontroll, fundamentalt endres under avansert kapitalisme. Denne endringen eksemplifiseres ved måten data, som et objekt for kommersialisering, blir utvunnet fra menneskelige aktiviteter og samtidig brukes til å påvirke og kontrollere mennesker. Boken undersøker et spekter av menneskelige engasjementer med digitale plattformer og kodedarkitekturer, samt sirkulasjonen av affekter gjennom praksiser av kunstig intelligens som benyttes for å forme adferd.