«Principles of Game Audio and Sound Design» er en omfattende innføring i kunsten å skape lyd for spill og interaktive medier ved hjelp av Unity. Denne lettfattelige guiden dekker både de konseptuelle utfordringene innen kunstformen samt de tekniske og kreative aspektene som inkluderer lyddesign, romlig lyd, skripting, implementering og miksing. Boken begynner med grunnleggende teknikker, inkludert linær og interaktiv lyddesign, før den går videre til mer avanserte metoder som prosedyrel lyd. «Principles of Game Audio and Sound Design» er supplert med en rekke digitale ressurser, inkludert et bibliotek med klare og tilpasningsdyktige skripter. Denne grundige introduksjonen gir leseren de nødvendige ferdighetene og verktøyene for å møte de potensielle utfordringene innen spilllyd på egenhånd. Boken er den ideelle innføringen for nybegynnere til mellomnivå lesere med en grunnleggende forståelse av lydproduksjon og Unity som ønsker å etablere seg i den spennende verdenen av spilllyd.