«Principles of Game Audio and Sound Design» gir en grundig innføring i kunsten med lyd for spill og interaktive medier ved hjelp av Unity. Denne tilgjengelige guiden tar for seg både de konseptuelle utfordringene som følger med kunstformen, samt de tekniske og kreative aspektene, inkludert lyddesign, romlig lyd, skripting, implementering og miksing. Boken begynner med grunnleggende teknikker, som lineær og interaktiv lyddesign, før den går videre til mer avanserte metoder som prodsedural lyd. «Principles of Game Audio and Sound Design» er også supplert med en rekke digitale ressurser, inkludert et bibliotek av klare, tilpasningsdyktige skript. Den gir leseren de nødvendige ferdighetene og verktøyene for å kunne håndtere de potensielle utfordringene knyttet til spilllyd på egenhånd. Dette er den perfekte introduksjonen for både nybegynnere og middels erfarne lesere som har en grunnleggende forståelse av lydproduksjon og Unity, og som ønsker å etablere seg i den spennende verdenen av spilllyd.