Boken "Producing for the Screen" er en omfattende samling av essays og intervjuer med erfarne produsenter, regissører, manusforfattere og akademikere, som setter fokus på forretningsaspektet ved produksjon for film og TV. I denne boken deler over 30 bransjeeksperter sine erfaringer og avkrefter myter om industrien, samtidig som de gir praktiske råd om hvordan man kan trenge inn i feltet. Her er også tips om hvordan man utvikler, pleier og navigerer i forretningsforhold, samt hvordan man klarer å utføre kreativt arbeid under press. Leserene vil lære om forventningene til entreprenørskap relatert til markedsføring, strategier for å håndtere de følelsesmessige opp- og nedturene ved produksjon, samt pengestyring mens man forfølger produksjon som yrke. "Producing for the Screen" henvender seg til studenter på bachelor- og masternivå innen filmproduksjon, ambisiøse produsenter og nåværende produsenter som ønsker å fornye seg selv. Boken gir en rekke førstehåndsinformasjon som vil hjelpe leserne med å skape sine egne muligheter og forfølge en karriere innen film og TV.