«Production Studies, The Sequel!» tilbyr en spennende dypdykk i opplevelsene til mediearbeidere i både lokale, globale og digitale samfunn. Boken tar for seg en rekke kreative yrker, fra rekvisittmestere i Tyskland og filmregissører i Kina til produsenter av barne-tv i Qatar, radiojournalister i Italia, filmskapere i Etiopia og Nigeria, samt selvstendige Twitter-boter. Gjennom en rekke kasusstudier undersøker den internasjonale produksjonskulturer på fem kontinenter og inkluderer et variert utvalg av medier, som film, tv, musikk, sosiale medier, reklame, videospill, publisering og offentlig kringkasting. Ved å bruke et kulturstudieperspektiv på medieproduksjon tar «Production Studies, The Sequel!» hensyn til transnasjonale produksjonsstrømmer og plasserer produksjonsstudier i dialog med andre viktige områder innen medieforskning, inkludert publikumsstudier, medieindustrier og mediehistorie. Som oppfølger til den suksessrike «Production Studies» fremhever dette samlingen ny og betydningsfull forskning innen feltet og lover å være en viktig ressurs for både studenter og fagfolk.