Boken "Project Management for Book Publishers" gir leserne en grundig innføring i effektive prosesser og arbeidsflyter innen innholdsproduksjon, produktutvikling samt markedsføring og distribusjon av både fysiske og digitale produkter. Den digitale utviklingen har medført et økt fokus på data, mer opplæring og større ansvarlighet i publiseringsprosessen. Samtidig har det blitt klart at systemene som opprinnelig var designet for papirbaserte publikasjoner, ofte ikke er tilstrekkelige for å støtte en bransje som nå i stor grad omfatter digitale mediebedrifter. Denne boken tar for seg de viktigste utfordringene for forlag som møter denne virkeligheten, blant annet hvordan man kan etablere en digitalt bevisst arbeidsflyt, implementere rutiner for kvalitetskontroll, samt anvende ulike ledelsessystemer for å utvikle en effektiv arbeidsflyt. Den begynner med å forklare prosjekt- og produktledelsespraksiser som benyttes i teknologi- og medieselskaper, før den dykker dypere inn i hvordan disse prinsippene kan anvendes på publikationsarbeidsprosessen. Blant de dekkede emnene finner vi optimale arbeidsmetoder, ressursallokering, samt strategier for å møte utfordringene i en stadig mer digitalisert verden.