I dagens medielandskap spiller promotering en avgjørende rolle, fra filmtrailere og TV-promoer til annonser og merkevarevideoer som blir både søkt opp og delt. 'Promotional Screen Industries' er den første boken som dykker ned i sektoren som er ansvarlig for denne blomstrende delen av medieproduksjon. Forfatterne Paul Grainge og Catherine Johnson tilbyr en omfattende analyse av de ulike aktørene – reklamebyråer, spesialister på TV-promotering, filmtrailere og digitale designfirmaer – som både konkurrerer og samarbeider i det dynamiske og hurtig forandrende universet av promoteringsarbeid på skjermen. Gjennom intervjubasert feltarbeid med selskaper og fagfolk i Storbritannia, USA og Kina, oppfordrer 'Promotional Screen Industries' oss til å anerkjenne promotering som en profesjonell og kreativ disiplin med sine egne muligheter og utfordringer. Boken belyser hvordan endringer i det digitale mediemiljøet har skapt nye perspektiver på grensene mellom 'promotering' og 'innhold', og gir oss verdifulle innblikk i denne viktige industrien.