I boken "Public Relations As Relationship Management" undersøkes viktigheten av relasjonsledelse som et paradigme innen offentlig relasjonsforskning og -praksis. Forfatterne setter fokus på hva offentlig relasjon virkelig oppnår gjennom å definere dets funksjon, verdi og fordeler. Boken fremhever at offentlig relasjon skaper verdi for organisasjoner, publikum og samfunn gjennom relasjoner, og gir en grundig analys av forholdet mellom organisasjoner og publikum. Den utforsker strategiene som kan benyttes for å utvikle og opprettholde disse relasjonene. Denne oppdaterte utgaven bygger videre på arbeidet fra første utgave og dekker spesialiserte områder innen offentlig relasjon, som ideelle organisasjoner, aksjonærrelasjoner, lobbyvirksomhet, medarbeiderrelasjoner og risikostyring. Den styrker leserens evne til å forstå, konseptualisere, teoretisere og måle offentlig relasjon ved å presentere banebrytende forskning og eksempler på bruken av relasjonsparadigmet.