Boken "Public Relations Ethics" er en praktisk og innholdsrik guide som viser nåværende og fremtidige kommunikasjonspraktikere hvordan de kan anvende etiske prinsipper og bransjens etiske retningslinjer i sitt daglige arbeid. Forfatterne Trevor Morris og Simon Goldsworthy trekker på sin omfattende erfaring fra både bransjen og akademia for å belyse sentrale etiske problemstillinger, alt sett i en internasjonal kontekst. Boken inkluderer intervjuer med fagfolk fra industrien, som gir varierte perspektiver samt oppdaterte eksempler på reelle klager og disiplinærsaker. Provoserende spørsmål og øvelser utfordrer leserne til å reflektere over etiske dilemmaer og til å gjennomgå de viktigste scenariene og utfordringene PR-folk møter. Denne boken er perfekt for studenter på bachelor- og masternivå, samt for etterutdanning, og fungerer som en kjernebok i kurs om etikk i offentlig kommunikasjon, samt som et supplement i generelle PR-kurs. I tillegg finnes det nettressurser tilgjengelig for både studenter og undervisere.