TAYLOR & FRANCIS LTD

Qualitative Methodologies in Tourism Studies

Qualitative Methodologies in Tourism Studies

Produktbeskrivelse

Boken 'Qualitative Methodologies in Tourism Studies' presenterer innovative og kreative forskningsmetoder som er utviklet for å rive ned neoliberale narrativer som ofte benyttes i turiststudier og samfunnsvitenskap generelt. Gjennom å fremme et kritisk perspektiv i turiststudier, fremhever denne samlingen banebrytende bidrag som strekker seg fra refleksivitet, subjektivitet og drømmer, til de komplekse følelsene i autoetnografiske beretninger fra feltarbeid. Boken undersøker også 'mor-kapital', som får tilgang til inuittsamfunn, kollektive minnearbeider, etnodrama og kreativ dramatikk, blant flere andre tilnærminger. Med fokus på begrepene forstyrring og kreativitet, utfordrer og begynner turistgeografene å bryte ned hegemoniske ideologier i forskningen. Kapitlene i boken gir en unik plattform for å skape forstyrrelser i studiet av turisme, noe som igjen muliggjør fremdrift og transformasjon både innenfor og utenfor feltet. I løpet av 2000-tallet har turiststudier, og spesielt turistgeografi, opplevd en økt vektlegging av kvalitativ metodologi i sin forskning.

Prishistorikk

Lavest
653 KR
Høyest
681 KR
Gjennomsnitt
668 KR
Median
667 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke TAYLOR & FRANCIS LTD
Navn Qualitative Methodologies in Tourism Studies
GTIN/EAN/ISBN 9781032227757
Kategorier Bøker