Den fullt oppdaterte tredje utgaven av "Qualitative Research Methods for Media Studies" gir studenter og forskere de nødvendige verktøyene for å utføre kritisk anlagt og teoriinformert forskning. Boken dekker en rekke valgfrie metoder, inkludert intervju, fokusgrupper, historisk forskning, muntlige historier, etnografi, deltakende observasjon, tekstanalyse og digital forskning. Hvert kapittel inneholder trinn-for-trinn-instruksjoner som knytter teori til praksis, og inkluderer en kasusstudie fra publisert forskning som fremviser beste praksiser for medieforskere. Leserne vil også finne grundige diskusjoner rundt de utfordringene og etiske problemene som forskere kan møte når de benytter en kvalitativ tilnærming. Med nye kasusstudier og eksempler gjennom hele boken, har denne tredje utgaven også oppdatert og utvidet stoff om digitale teknologier og plattformer, metoder for å utføre forskning på sosiale medier, analyser av diverse multimediale tekster, samt refleksjoner rundt bruken av big data. Dette er en omfattende og tilgjengelig guide for de som ønsker å utforske dette fascinerende forskningsfeltet.