Er du interessert i å studere influensere eller meninger og kommentarer knyttet til et utvalg innlegg? Ønsker du å analysere samlinger av bilder eller videoer på Instagram? Boken 'Qualitative Research Using Social Media' gir deg veiledning i hvilke typer kvalitativ forskning som kan anvendes på data fra sosiale medier. Den er skrevet for både studenter og nybegynnere innen feltet, og fokuserer på utvikling og gjennomføring av konkrete forskningsprosjekter. Leseren tas gjennom prosessen med å velge data, formulere forskningsspørsmål og velge samt anvende ulike metoder. Med en klar og lettfattelig skrivestil, samt moderne eksempler fra sosiale medier, tilbyr boken en trinn-for-trinn oversikt over et bredt spekter av kvalitative metoder. Disse presenteres på en tydelig måte, som viser hvordan man kan analysere forskjellige typer innhold på sosiale medier, inkludert språklig og visuell informasjon som memer, gifs, fotografier og filmklipp. Metodene som undersøkes inkluderer kritisk diskursanalyse, innholdsanalyse, multimodal analyse, etnografi og mer.