Reframing the Everyday in Early Childhood Pedagogy
Produktbeskrivelse
Til tross for de mange forskjellene som finnes mellom geografiske steder, kulturelle praksiser, samfunnsverdier og læreplanprioriteringer, er det hverdagshendelser som er dypt kjente i konteksten av tidlig barndomsarbeid. Denne innsiktsfulle boken retter søkelys mot de daglige hendelsene som ofte overses og er lite teoretisert, noe som fremhever kompleksiteten i hverdagen innen tidlig barndomsutdanning. Bidragene i denne redigerte samlingen er organisert etter rekkefølgen av en skoledag; hvert kapittel bygger på post-fundamentale teorier og empiriske kvalitative data for å (gjen)undersøke en kjent rutine i et tidlig barndomsenter, som å gå nedover gangen, spise matbit, ta en lur eller skifte klær. Forfatterne argumenterer for en vanlig pedagogisk praksis innen tidlig barndom som tar hensyn til de pedagogiske mulighetene i det som tilsynelatende synes ubetydelig, og fremhever viktigheten av denne praksisen, spesielt i en tid som er forstått å være uten sidestykke.