Konseptet med relasjonsmarkedsføring har vært gjenstand for diskusjon blant markedsføringsakademikere og ledere siden tidlig på 1980-tallet. I motsetning til det som kunne forventes, har ikke relasjonsmarkedsføring nådd sitt modenhetsnivå, men opplever i stedet en ny oppsving. Dette skjer som følge av en rekke trender som påvirker den globale forretningsverdenen – inkludert overgangen til tjenestebaserte økonomier, raskere produktkommodifisering, økt konkurranse på verdensbasis, vekst i fremvoksende markeder, aldrende befolkninger, metning av annonsering, og ikke minst den digitale tidsalderen. Sterke kundeforhold er derfor viktigere enn noensinne for strategier og ytelsen til selskaper. "Relationship Marketing in the Digital Age" gir en omfattende oversikt over den nyeste utviklingen innen relasjonsmarkedsføring, og tilbyr verdifulle innsikter både for markedsføringsforskere og praktikere. Gjennom syv kapitler, delt inn i to hovedseksjoner med fokus på forståelse (Del I) og effektiv anvendelse (Del II) av relasjonsmarkedsføring, sammen med et innledende og et avsluttende kapittel, får leserne mulighet til å lære seg de mest effektive strategiene rundt dette temaet.