I takt med den økende bruken av engelsk som undervisningsspråk innen høyere utdanning globalt, samler denne boken forskere og praktikere fra varierte geopolitiske områder, som til tross for sine forskjellige forskningsmål, forener seg gjennom bruk av det ROAD-MAPPING-konseptuelle rammeverket. Gjennom dette rammeverket, som omfatter seks sammenkoblede dimensjoner, undersøker de ni studiene i denne samlingen viktige temaer knyttet til engelsk-medium utdanning i flerspråklige universitetsmiljøer (EMEMUS) fra ulike perspektiver. Studiene spenner fra multi-lokasjonstilnærminger som kritisk analyserer forskjellige nasjoner og deres implementering av EMEMUS, til å bruke ROAD-MAPPING som et metodologisk verktøy for å analysere alle dimensjoner eller for å fokusere på spesifikke aspekter. På denne måten demonstrerer bidragene verdien av ROAD-MAPPING-rammeverket i forskningen og forståelsen av den komplekse naturen til EMEMUS. Samlingen utgjør et betydningsfullt bidrag til utviklingen av dette feltet.