Vinreise, også kjent som enoturisme, er en form for spesialinteresse-turisme som fremmer lokal kultur og skaper forretningsmuligheter for lokalsamfunn. Den omfattende 'Routledge Handbook of Wine Tourism' gir en grundig utforskning av både etablerte og nye problemstillinger innen vinreise. Moderne vinreise går langt utover bare dyrking av druer og produksjon og salg av vin. Håndboken undersøker det komplekse samspillet mellom markedprofilering, bærekraftig regional utvikling, og innovative markedsføringsstrategier. Når disse elementene lykkes, bidrar de til vekst og en bærekraftig utvikling av global vinreise. Boken tar også for seg hvordan suksessen til ulike enoturisme-arrangementer, som besøk til vingårder, omvisninger på vingårder, vinfestivaler og vinruter, kan stimulere utviklingen av vinproduserende regioner og områder. Ved å integrere de nyeste filosofiene og forskningstemaene, vil denne håndboken være et viktig verktøy for fagfolk og akademikere innen vinreise.