Routledge Handbook on Men, Masculinities and Organizations
Produktbeskrivelse
Denne håndboken gir nye teoretiske og empiriske innsikter om menn, mannspraksiser og maskulinitet innen en rekke typer organisasjoner og former for organisering. Mange etablerte studier innen organisasjoner, ledelse og management overser ofte hvor mye de faktisk snakker om menn og maskulinitet. Håndboken utfordrer denne generelle tendensen til å unngå å undersøke kjønnet aspekt ved menn, ved å samle ulike teoretiske og metodologiske tilnærminger som: * involverer ikke bare formelle organisasjoner, som bedrifter og statlige organisasjoner, men også prosesser for organisering både innenfor og utenfor organisasjoner; * tar for seg fremvoksende og framtidige temaer omkring menn, maskulinitet og organisasjoner, som teknologisk maskulinitet, menns følelser, seksualiteter og vold, dyrevelferd og miljøspørsmål, samt menn og maskulinitet i pandemier. Håndboken er rettet mot akademikere, beslutningstakere, praktikere og studenter som er interessert i koblinger mellom menn, maskuliniteter, organisasjoner og organisering.