Routledge Handbook on Men, Masculinities and Organizations
Produktbeskrivelse
«Routledge Handbook on Men, Masculinities and Organizations» gir en dypere teoretisk og empirisk forståelse av menn, mannspraksiser og maskuliniteter i ulike typer organisasjoner og organisasjonsformer. Mange av de tradisjonelle studiene innen organisasjoner, ledelse og lederskap overser ofte at de en stor del av tiden diskuterer menn og maskuliniteter. Denne håndboken utfordrer denne vanlige tendensen til å unngå en kjønnsinnrettet analyse av menn ved å samle et bredt spekter av teoretiske og metodologiske tilnærminger. Den engasjerer seg ikke bare med formelle organisasjoner som virksomheter og statlige institusjoner, men også med prosesser for organisering både innenfor og utover organisasjoner. Håndboken tar for seg aktuelle og fremtidige temaer knyttet til menn, maskuliniteter og organisasjoner, slik som teknologisk maskulinitet, menns følelser, seksualitet og vold, dyrevern og miljøspørsmål, samt menn og maskuliniteter i pandemier. Den er rettet mot akademikere, beslutningstakere, fagfolk og studenter som er interessert i sammenhenger mellom menn, maskuliniteter, organisasjoner og organisering.