Routledge International Handbook of Visual-motor skills, Handwriting, and Spelling
Produktbeskrivelse
Routledge International Handbook of Visual-motor skills, Handwriting, and Spelling undersøker det potensielt kontroversielle feltet innen tidlig lese- og skriveopplæring. Boken har som mål å gi akademikere og praktikere en grundig analyse av hvordan og hvorfor håndskriftferdigheter styrker tidlig litterasjonslæring, spesielt i forhold til tilegnelse av staving, og hvordan dette kan berike erfaringene til både barn og lærere. Med et globalt perspektiv fra feltet integrerer verket nåværende teorier med oppdatert forskning og praksis, og avdekker hvordan vi best kan støtte barns tidlige litterasjonslæring gjennom intervensjoner knyttet til håndskrift og visuelle motoriske ferdigheter. Blant de sentrale temaene som omtales i boken, finner vi: Grunnleggende håndskriftsferdigheter og tilegnelse av litteratur; Global lese- og skrivekompetanse samt staving; Problematikk knyttet til dysgrafi, håndskriftvansker og dysleksi; Staving og skriving i den digitale tidsalder; Læringsmiljøet hjemme og staving; Undervisning samt intervensjoner for staving og skriving. Denne omfattende gjennomgangen vil være uunnværlig lesning for alle som arbeider med eller studerer tidlig lese- og skriveopplæring.