Safeguarding Mindfulness in Schools and Higher Education
Produktbeskrivelse
Boken "Safeguarding Mindfulness in Schools and Higher Education" tar for seg mindfulness som en praksis med røtter i ulike tradisjoner og disipliner, men som opprinnelig ble betraktet som en dyp og kraftfull metode kun for spesielt utvalgte. I denne banebrytende utgivelsen identifiserer forfatterne en rekke potensielle negative effekter av mindfulness-meditasjon for enkelte individer. Dette representerer et ukjent område i sammenheng med implementering av mindfulness i skole- og høyere utdanning. Gjennom forskning, personlige erfaringer og casestudier belyser forfatterne hvordan mindfulness-aktiviteter kan være trygge for alle studenter, inkludert de mest sårbare. Boken gir lærere i skole- og høyere utdanningssystemer verktøyene de trenger for å ta informerte valg om hvordan de kan inkludere mindfulness i undervisningen. Dette avhenger av deres egne kapasiteter, studentgrupper og aktiviteter, og sikrer at mindfulness er en trygg praksis for de mest utsatte studentene. Veiledningen som presenteres bygger på en kombinasjon av eksisterende pedagogiske metoder.