I det 21. århundre er mange operasjoner preget av team som håndterer betydelige risikoer og kompleks teknologi i konkurransedrevne, kommersielle miljøer. Dertil har informerte ledere i slike sektorer innsett viktigheten av å forstå den menneskelige dimensjonen i driften for å forbedre produksjons- og sikkerhetsytelse. Organisatorisk sikkerhetskultur er en sentral faktor for sikkerheten på arbeidsplassen, men det er også avgjørende å fokusere på de ikke-tekniske ferdighetene til systemoperatørene som befinner seg ved 'den skarpe enden' av organisasjonen. Disse ferdighetene inkluderer kognitive og sosiale evner som er nødvendige for effektive og trygge operasjoner, ofte omtalt som Crew Resource Management (CRM) ferdigheter. Innen industrier som sivil luftfart er det lenge blitt anerkjent at de fleste ulykker kunne vært unngått dersom bedre ikke-tekniske ferdigheter ble demonstrert av medarbeidere som opererer og vedlikeholder systemet. Som følge av dette har luftfartsindustrien vært ledende i utviklingen av...