School-Based Consultation and Students with Autism Spectrum Disorder
Produktbeskrivelse
Boken "School-Based Consultation and Students with Autism Spectrum Disorder" utforsker de forebyggende og hjelpsomme aspektene ved konsultasjon i arbeidet med å støtte ungdom med autisme spektrum-forstyrrelse (ASD). Gjennom samarbeidet mellom foreldre og lærere, tar konsultasjon sikte på å møte de unike behovene til elever med ASD, som har økt i antall i skoleverket. Med et bredt spekter av evidensbaserte intervensjoner tilgjengelig, blir det avgjørende å sikre at tjenestene som tilbys er tilpasset elevenes forskjellige funksjonsnivåer. Boken fokuserer på de grunnleggende kunnskapene og ferdighetene som skolekonsulenter trenger for å integrere ASD-tjenester i sitt forskning- og praksisarbeid. Dette innebærer en grundig tilnærming til konsistent og effektiv tjenestelevering, med mål om å optimalisere elevenes akademiske prestasjoner, atferd, tilpasningsevne og sosiale kommunikasjonsevner. Gjennom kapitlene fremheves relevante tverrkulturelle studier, og boken avsluttes med en seksjon som adresserer fremtidige retninger innen feltet, hvor det diskuteres områder med forbedringspotensial.