School Children and the Challenge of Managing AI Technologies
Produktbeskrivelse
Boken ‘School Children and the Challenge of Managing AI Technologies’ tar for seg nødvendigheten av å utvikle en kritisk og inngående forståelse for AI-teknologier blant barn i grunnskolen. Målet er å ruste dem til å møte utfordringene knyttet til en menneske- og etisk orientert forvaltning av AI-teknologier. Gjennom komparative casestudier fra både nasjonale og internasjonale skolesystemer, presenterer kapitlene et solid konseptuelt og fundamentalt rammeverk innenfor en global kontekst, i takt med at ideen om AI, og vår relasjon til denne, utvikler seg raskt. Boken er basert på omfattende forskning, herunder intervjuer, observasjonsdata, samt både kvalitative og kvantitative studier fra ulike skoler og institusjoner verden over. Med et innovativt perspektiv fremhever den viktigheten av en kritisk, kreativ og etisk tilnærming basert på estetiske erfaringer, med fokus på utvikling innen områder som visuell kunst, litteratur, miljøutdanning, robotikk, fotografi og skjermutdanning.