Science and Technology Teacher Education in the Anthropocene
Produktbeskrivelse
Boken "Science and Technology Teacher Education in the Anthropocene" tilbyr en innovativ sammenligning av menneskeskapte utfordringer innen lærerutdanning i naturfag og teknologi i henholdsvis Sverige og Sør-Afrika. Denne unike publikasjonen presenterer resultatene fra et treårig forskningssamarbeid mellom forskere innen lærerutdanning fra begge land, og utforsker både teoretiske perspektiver og pedagogiske erfaringer knyttet til de utfordringene vi møter i Antropocen. Boken diskuterer forskningsinformert praksis i lærerutdanningen, med fokus på hvordan utdanning kan bidra til bærekraftig utvikling. De ulike kapitlene undersøker hvordan dagens miljømessige og samfunnsmessige endringer påvirker utdannelsen av lærere og stiller spørsmålet om hvordan lærerutdanning i naturfag og teknologi kan tilpasse seg disse endringene for å forberede kommende lærere til deres fremtidige yrke. Den tar opp emner som klimaendringer, global oppvarming og pandemiske sykdommer, og benytter en komparativ tilnærming for å utforske disse viktige temaene.